Lähde liikkeelle -koulutus on tarkoitettu lähetystyöstä kiinnostuneille, seurakuntien työntekijöille ja lähetyksen vastuunkantajille. Koulutuksessa tutustutaan kokonaisvaltaiseen lähetystyöhön ja kirkon kansainväliseen työhön sekä pohditaan omaa kutsumusta. Osallistujilta aktiivisuutta omassa seurakunnassa tai järjestössä, valmiutta kurssin kulujen maksamiseen sekä vähintään 18 vuoden ikää.

Lisätiedot tulevista kursseista ja maksuista sekä hakulomake löytyvät tästä linkistä.

Kurssi järjestetään yhteistyössä STEP-koulutuksen kanssa ja se on vapaan sivistystyön koulutusta.

Seurakunnantyöntekijät: voitte toivoa koulutusta omaa seurakuntaanne laittamalla sähköpostia seurakuntanne palvelevaan palvelupäällikköön.

Kurssin teemoja ovat:

• kokonaisvaltaisen lähetystyön eri osa-alueet ja arki
    • kirkollinen työ, kehitysyhteistyö, vaikuttamistyö sekä  rauhan ja sovinnon työ.
  • lähetystyön raamatullinen ja teologinen perusta
  • Suomen Lähetysseuran työnäky ja strategia
  • oman kutsumuksen pohtiminen
  • kulttuurien kohtaaminen, kontekstuaalisuus, uskontodialogi

Kurssi koostuu kahdesta tai kolmesta koulutusjaksosta, joista osa voidaan toteuttaa etäopetuksena sekä itsenäisestä opiskelusta.

Lisätietoja:

lahdeliikkeelle@suomenlahetysseura.fi