Siirry suoraan sisältöön Siirry alapalkkiin

Tule kummiksi

Sinä voit muuttaa lapsen elämän

Suomen Lähetysseuran Lasten Pankin kummina olet parantamassa lasten elämää. Sinun avullasi kummilapsi saa mahdollisuuden koulutukseen ja turvalliseen lapsuuteen. Säännöllisellä tuella saamme aikaan pysyviä muutoksia.

Lasten Pankki tukee lasten koulunkäyntiä, hyvinvointia ja rauhankasvatusta Angolassa, Boliviassa, Etiopiassa, Israelissa, Kolumbiassa, Nepalissa, Pakistanissa, Palestiinalaisalueella, Senegalissa, Tansaniassa ja Venezuelassa. Satelliittitelevision opetusohjelmat vahvistavat pakolaislasten perusopetusta Lähi-idässä.

Lasten Pankin kummina saat kaksi kertaa vuodessa tietoa lasten oikeuksien edistymisestä ja kuulet lasten tarinoita eri puolilla maailmaa. Yhdessä paikallisten yhteistyökumppaniemme kanssa varmistamme, että apusi menee perille. Tule mukaan!

Lue lisää Lasten Pankista

Juuri nyt apuasi tarvitsevat:

Kummilapset Kolumbiassa

Kolumbiassa sadat tuhannet lapset elävät maan sisäisinä pakolaisina.

Yli 50 vuotta kestäneen sisällissodan vuoksi lasten koulunkäynti on keskeytynyt ja perheiden toimeentulo vaikeutunut. Nyt on aika rakentaa rauhaa. Ryhtymällä kummiksi annat mahdollisuuden turvalliseen lapsuuteen ja valoisampaa tulevaisuuteen.

Mitä on olla kummi?

Kummina voit muuttaa maailmaa

Kivenhakkaajakylän nuorilla on mahdollisuus saada uusi suunta elämälleen.

Miksi ryhtyä kummiksi?

Suomen Lähetysseuran kummina olet parantamassa lasten elämää. Sinun avullasi kummilapsi saa mahdollisuuden koulutukseen ja turvalliseen lapsuuteen. Säännöllisellä tuella saamme aikaan pysyviä muutoksia.

Miksi rahani menevät ryhmälle, eivätkä yksilölle?

On eettisesti kestävämpää ja yhteistyökumppaniemme toiveiden mukaista, että lasta ei sidota tietyn kummin tukeen. Koulunkäynnin päättyessä tai oppilaan muuttaessa tuki ei keskeydy, vaan se voidaan joustavasti ohjata uusille kummilapsille.

Mitä tuloksia saadaan aikaan?

Joka vuosi yli 5 000 lasta eri puolilla maailmaa pääsee kouluun Lähetysseuran kummien tuella. Vuosittain noin 400 nuorta valmistuu lukiosta tai ammattikoulusta.

Jäikö jokin vielä askarruttamaan?