Postimerkkikeräys

Tue Lähetysseuran työtä lähettämällä meille postimerkkejä, kortteja ja vanhoja rahoja!

Postimerkkien ja -korttien myynnin tuotot käytetään Lähetysseuran ulkomaantyöhön.

Lataa ohjeet

Postimerkkikeräys

Voit tukea Lähetysseuran työtä myös lahjoittamalla meille postimerkkejä, kortteja ja vanhoja rahoja. Tavarat myydään keräilijöille Suomen Filatelistiseuran järjestämissä huutokaupoissa ja Suomen Postimerkkilehden Online-huutokaupoissa. Tuotot ohjataan Suomen Lähetysseuran ulkomaisen työn hyväksi.

Mitä voin lähettää?

• postimerkkejä
  • postikortteja (Huomioi, että tällöin lähettäjä antaa luvan nimensä ja osoitteensa näkymiseen kortin ostajalle.)
  • ensipäiväkuoria
  • vanhoja rahoja
  • mitaleja ja kunniamerkkejä

Monta vaihtoehtoa toimittaa merkit Lähetysseuralle

• Lähetä tavarat osoitteeseen: Suomen Lähetysseura / Postimerkkikeräys, PL 56, Maistraatinportti 2a, 00241 Helsinki
  • Tuo tavarat Lähetysseuran toimistoon, Maistraatinportti 2a, arkisin klo 9–15.30
  • Vie tavarat seurakuntasi lähetyssihteerille/ kirkkoherranvirastoon
  • Voit myös kysyä omasta seurakunnasta keräyskuoria. Niissä on valmiina osoite ja postimaksu on maksettu. Tarvittaessa voit tilata keräyskuoria myös suoraan itsellesi osoitteesta postimerkkikerays(at)suomenlahetysseura.fi
  • Jos on kyse isosta määrästä, laita tavarat pahvilaatikkoon ja vie postiin. Anna virkailijalle lähetysosoite: Asiakaspalautus, Tunnus 600218, Suomen Lähetysseura. (Postimaksu maksettu).

Markiitta Aarnikoivu
postimerkkikerays(at)suomenlahetysseura.fi

Vinkkejä postimerkkikeräykseen

• Laita työpaikallasi esille keräyslaatikko merkkejä ja kortteja varten!
  • Järjestä korttikolehti seurakunnassasi. Seurakuntalaiset voivat lahjoittaa jumalanpalveluksen kolehtiin kortteja, merkkejä ja vanhoja rahoja.
  • Postimerkkitalkoot. Vapaaehtoiset voivat kokoontua seurakunnan tiloihin leikkaamaan postimerkkejä kuorista ja lajittelemaan kortteja.